اخبار دنیای تکنولوژی

افزایش توان هوش مصنوعی شرکت Oracle

افزایش توان هوش مصنوعی شرکت Oracle

شرکت Oracle در حال افزایش توانایی‌های هوش مصنوعی مولد خود به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات ابری ایالات متحده است. زیرا رقابت در زمینه ابری شدت یافته و شرکت‌های بیشتری به سمت هوش مصنوعی حرکت می‌کنند.

رشد هوش مصنوعی  که با عرضه ChatGPT در نوامبر 2022 تقویت شده است. باعث افزایش تقاضا برای خدمات ابری و مراکز داده شده است، زیرا حجم بزرگی از داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی لازم است و ابر دسترسی به پایگاه داده‌های بزرگ را فراهم می‌کند.

Oracle قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در زیرساخت‌ های ابری و برنامه‌های خود معرفی کرده است تا هوش مصنوعی سنتی موجود در آنها را تکمیل کند.

راندي ان، معاون اجرایی توسعه برنامه‌های Oracle، به CNBC گفت:

“هوش مصنوعی سنتی در تشخیص الگوها یا پیش‌بینی اعداد بسیار خوب است، اما شما نمی‌توانید از مدل‌های زبان بزرگ برای پیش‌بینی اعداد استفاده کنید.” او افزود که ترکیب توانایی پیش‌بینی اعداد با توانایی توضیح در کلمات، ترکیب بسیار قدرتمندی ایجاد می‌کند و هر دو مورد ضروری هستند.

Oracle در مارس 2024 ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد را در برنامه‌های مالی، زنجیره تأمین، منابع انسانی، فروش، بازاریابی و خدمات جاسازی کرد. این قابلیت‌ها می‌توانند وظایفی مانند تولید گزارش‌های مالی و پیش‌نویس آگهی‌های شغلی را انجام دهند و باعث بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌های کسب و کار شوند. Oracle به نظر می‌رسد که با استراتژی هوش مصنوعی خود در حال تجربه رشد جدیدی است و می‌تواند از انقلاب هوش مصنوعی بهره‌برداری کند.

به گفته Dan Ives، مدیرعامل Wedbush Securities، داده‌های Oracle و پایه نصب‌شده‌ی آن، به شرکت برتری نسبت به دیگر رقبا در بهره‌برداری از لایه نرم‌افزاری هوش مصنوعی می‌دهد. Oracle نیز برای اجرای هوش مصنوعی مولد در سراسر مجموعه فناوری خود در ژانویه 2024 برنامه‌ریزی کرده است. شرکت در حال تقویت حضور خود در کشورهای مختلف است و به طور مثال، در آوریل 2024 اعلام کرد که بیش از 8 میلیارد دلار طی 10 سال در ژاپن برای رشد زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Oracle و Nvidia در مارس 2024 نیز اعلام کردند که برای ارائه راهکارهای هوش مصنوعی ملی به مشتریان در سراسر جهان با هم همکاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *